logo

A tehetségről – 57.

3 éves volt, amikor megállapították nála az autizmust. 4 évesen kezdett beszélni, azt is rosszul. Szülei beszédterápiára vitték, de kommunikációs készsége így is elmaradt a többi gyerekétől. Az iskolát megszenvedte, rendszeresen gúnyolták és bántották. Lovagolni kezdett. Erről ezt mondta: “tizenévesként a lovak voltak az életem és szenvedélyem. Hozzájuk menekültem a zaklatások elől.” Egyik tanára felismerte a lány egyedi látásmódjának különlegességét és tanácsokkal, javaslatokkal segítette. 19 évesen érettségizett, utána pszichológusi, majd állattudományi diplomát szerzett, ledoktorált és egyetemi tanár lett. A Time magazin a világ 100 legbefolyásosabb “Hőse” közé választotta. Életéről 7 Emmy-díjas film készült. Ő Temple Grandin, az állattudományok professzora, az autizmus szóvivője.

A tehetség sokszínű. Lehet verbális, képi, mozgásos, zenei, logikai vagy érzelmi. Boldogságunk – vagy inkább boldogulásunk – részben attól is függ, hogy megtaláljuk-e a számunkra kellemes, tehetségünknek megfelelő utat. A tehetség a legritkább esetben simulékony. Sokszor kitör, keresi az útját, korlátait, amiket aztán ledönthet. Dr. Vekerdy Tamás szavaival élve: “Ki mondta, hogy a jó tanuló a tehetséges ember? Épp ellenkezőleg: a tehetséges és kreatív ember deviáns, egyenetlenül fejlődik, és utálja, amihez nincs kedve. El vagyunk tájolva, amikor a gyerekeinket a jó tanulásra űzzük.” Sorozatunkban egy-egy érdekes történetet mutatunk be tehetséges emberekről. Életútjuk, történetük gyakran elgondolkoztató. Ezek a felnőtt mesék felvetik a kérdést: ha ezen embereknek mi lettünk volna a szülei, vajon mit gondoltunk volna? És életük, tehetségük fényében vajon lehetséges-e másképp tekinteni gyermekeink meghökkentő viselkedésére!? Olvassátok szeretettel!

Kategóriák:

About the Author

Copyright @2018 Whitehall's Kft. Minden jog fenntartva.