logo
január 28,2019

A tehetségről – 53.

Rajzból megbukott, de a matek sem ment neki, rendszeresen elégséges lett a bizonyítványa ebből a tárgyból. Sokat hiányzott az iskolából, mert nagyon nem érezte ott jól magát, később így írt erről: "Az iskolában nekem egy jó percem nem volt. Hogy miért nézel ki az ablakon? Hát miért ne néznék? Hova...

január 27,2019

A tehetségről – 52.

Iskola helyett inkább mozikban ücsörgött. Második osztályban a testnevelésen kívül minden tárgyban elégségese volt. Negyedikben matematikából, ötödikben latinból kapott elégtelent.  Visszaemlékezésében ezt mondta: "Mikor átevickéltem azon a borzalmas tizenkét éven, ami az iskola volt, hát az valami iszonyatos volt nekem. Nem is érettségiztem le." Nagyon tetszett neki a színészet, gyermekszínészként...

január 26,2019

A tehetségről – 51.

Általános iskolában kétszer kellett pótvizsgát tennie, középiskolában háromszor. Nyelvi intelligenciája jó volt és azt szerette is tanulni, tizenévesen külföldieket kalauzolt a városukban ingyen, így csiszolva angoltudását. Ennek ellenére csak harmadik nekifutásra vették föl a főiskolára, angoltanár lett. Elhelyezkedni eleinte nem tudott, így sok munkával próbálkozott. Egyszer 24 jelentkező közül egyedül...

január 24,2019

A tehetségről – 50.

Gyerekkorában félt a sötéttől. Egy naplementekor meg akarta tudni, hogy hova tűnik a Nap, ezért elment a könyvtárba, hogy utánanézzen. "Félelmemet a tudással gondoltam legyőzni" - mondta később. Osztályzatai azonban nem voltak jók, diszlexiával diagnosztizálták. Ez lehetővé tette számára, hogy felsőbb osztályba lépjen, de egyre több problémája volt a tanulással....

január 23,2019

A tehetségről – 49.

Kiskorától fogva érdekelte a természet, ám látásmódja sajátos volt. Egyszer narancsot kellett rajzolnia az iskolában. Ő a szárral és a faággal kezdte, mert szerinte a gyümölcs a fán terem. Tanára széttépte a lapot és a szüleinek azt mondta, hogy mentálisan problémás és speciális nevelési igényű a gyermekük. A gimnáziumban nehezen...

január 22,2019

A tehetségről – 48.

Ábrándos, fellegekben járó ifjú volt, akit a zene nagyon érdekelt, de mozgásos intelligenciája kevésnek bizonyult a virtuóz játékhoz. Az iskola egyáltalán nem kötötte le, évről-évre bukdácsolt, tanárai nem jósoltak neki nagy jövőt. Hovatovább úgy gondolták, hogy le sem tud érettségizni. Az végül nem derült ki, hogy képes lett volna-e az...

január 21,2019

A tehetségről – 47.

Átlag alatti tanuló volt, a sport sem vonzotta. Középiskolában az iskolarádióban és vasútmodellezésben találta meg a szórakozását. Egy kis főiskolára ment, ahol filozófiát tanult, de rossz eredményei voltak. Utolsó évben felvette a színjátszást is, egyrészről hogy tanulmányi átlagát egy könnyűnek gondolt kurzussal javítsa, másrészről, hogy félénkségét legyőzze. Még a végzés...

január 20,2019

A tehetségről – 46.

Az iskola első éveiben rossz tanuló volt, csak a gimnázium utolsó két évében sikerült jó jegyeket szerezzen. Magyar nyelvből és angolból így is csupán elégségesre érettségizett. Később egy felszólalásában ezt mondta magáról: "Én az iskolát egy rossz tanuló - az utolsó két év kivételével rossz tanuló -, hülyének tartott szemszögéből...

január 19,2019

A tehetségről – 45.

Nehezen ment neki az iskola, csak azt tanulta meg, ami lekötötte. A nyelvekkel azonban jól boldogult, kitűnően beszélt, németül, olaszul és franciául. 15 évesen otthagyta az iskolát. Volt raktáros, tejkihordó, hídkezelő, éjszakánként pedig egy zenekarban dobolt. Tetszettek neki a komikusok, ő is szeretett volna az lenni, így 17 évesen eladta...

január 18,2019

A tehetségről – 44.

Nem ment neki sem a nyelv, sem a történelem, sem a matematika. Évet kellett ismételnie, húgával járt egy osztályba és még így is rosszabb jegyeket kapott, mint a testvére. Diszlexiája miatt szinte egyáltalán nem tudott olvasni, a tanárok úgy gondolták, hogy nem viszi sokra. Így jellemezte magát: "Ültem az osztályban,...

Copyright @2018 Whitehall's Kft. Minden jog fenntartva.